In het artikel op de onderstaande website wordt PerfTips besproken. Hiermee kun je tijdens het debuggen van je applicatie controleren wat nu het meeste tijd verbruikt in je code en kun je proberen dit te optimaliseren:

http://blogs.msdn.com/b/visualstudioalm/archive/2014/08/18/perftips-performance-information-at-a-glance-while-debugging-with-visual-studio.aspx

De code zou in de release van Visual Studio 2014 (alfa-versie?) zitten die op onderstaande locatie te downloaden is:

http://support.microsoft.com/kb/2967191

Tevens wordt er verwezen naar de huidige Performance en Diagnostics hub in Visual Studio 2013

http://blogs.msdn.com/b/visualstudioalm/archive/2013/07/12/performance-and-diagnostics-hub-in-visual-studio-2013.aspx

Op deze pagina staat ook nog een verwijzing naar Channel 9, waar in een 26 minuten durend filmpje de mogelijkheden worden uitgelegd.

http://channel9.msdn.com/Shows/Visual-Studio-Toolbox/Visual-Studio-2013-Performance-and-Diagnostic-Hub

Microsoft heeft een beta-versie uitgebracht voor een Bing-plugin voor Visual Studio. Hiermee krijg je via Intellisense code-voorbeelden te zien en kun je ook zelf deze aanvullen. Tevens is er een browser waarmee je door codevoorbeelden kunt bladeren.

Het volledige artikel is te lezen op:
http://blog.devmatter.com/bing-developer-assistant-for-visual-studio/

De downloadlinks voor deze plugin voor de verschillende VS-versies zijn te downloaden op:

voor Visual Studio 2013
voor Visual Studio 2012

In het onderstaande artikel wordt een plugin voor VS besproken, Python Tools. Ik heb Python (perl?) zelf ooit gebruikt met Google Apps, op die manier kon ik een CRON-job uit laten voeren, iets wat anders niet lukte. Nu heb ik zelf thuis een Raspberry Pi draaien die CRON-jobs uit kan voeren, dus heb ik dat niet meer nodig.

http://blogs.msdn.com/b/visualstudio/archive/2014/08/12/python-tools-for-visual-studio-2-1-rc.aspx

De Python Tools zijn voor meerdere VS versies te downloaden, ook voor de Express Edition.

Sourcecode, downloads, documentatie is op ondestaande URL te vinden:

http://pytools.codeplex.com/

Met Unity kun je games in Visual Studio maken. Volgens mij heb ik het pakket ooit gedownload, maar er door tijdgebrek niet mee gewerkt. In ieder geval, UnityVS is volgens onderstaand artikel nu vrij beschikbaar zodat je jouw games kunt debuggen.

http://blogs.msdn.com/b/dave_voyles_for_gaming_html5_and_xbox/archive/2014/07/31/unityvs-is-free-for-all-visual-studio-devs-using-unity.aspx

Op deze pagina staat een verwijzing naar onderstaande pagina waar je de downloadlinks voor de verschillende versies van Visual Studio kunt vinden:

http://blogs.msdn.com/b/visualstudio/archive/2014/07/29/visual-studio-tools-for-unity-1-9.aspx

Downloadlinks:
Visual Studio 2010 Tools for Unity
Visual Studio 2012 Tools for Unity
Visual Studio 2013 Tools for Unity

Het onderstaande artikel beschrijft hoe je met namespaces in Xamarin (Xamarin.Auth, Xamarin.Social) connectie kunt maken met Facebook en onder andere berichten op je eigen wall kunt plaatsen.

http://visualstudiomagazine.com/articles/2014/07/01/be-more-social.aspx

In een eerder artikel werd de koppeling met Twitter beschreven:

http://visualstudiomagazine.com/articles/2014/04/01/using-oauth-twitter-and-async-to-display-data.aspx

Volgens onderstaand artikel is de oData client code generator 2.0.0 versie te downloaden.

http://blogs.msdn.com/b/odatateam/archive/2014/07/09/odata-client-code-generator-2-0-0-release.aspx

Het installatiepakket is op onderstaande URL te downloaden:

http://visualstudiogallery.msdn.microsoft.com/9b786c0e-79d1-4a50-89a5-125e57475937?SRC=Featured

Tevens staat op onderstaande pagina een uitgebreide uitleg wat oData is.

http://msdn.microsoft.com/nl-nl/data/hh237663.aspx

117181920